E-Trikekok
Miért válassz elektromos triciklit?
Az e-trike a három kerék stabilitását, az elektromos hajtás csendjét és a robogók praktikusságát ötvözi. Nem borul fel a macskakövön, nem kéri a benzint, ráadásul úgy gyorsul, hogy közben nem füstöli tele a levegőt. A magyar kínálat ma már bőséges: a Likebike szortimentjében a 25 km/h-s, jogosítvány nélkül vezethető modellektől a kétüléses verziókig minden megtalálható, míg az eBikeSpecial oldalán 20-nál is több, főleg szenior vagy bevásárlós célra szánt tricikli sorakozik.
A lítium-ion akkucsomag cserélhető, egy hagyományos konnektorról 4-6 óra alatt feltölthető, a hatótáv pedig 40 és 120 km között mozog típustól, terheléstől és időjárástól függően. Az üzemeltetési költség 100 km-re 120 Ft körül alakul, szervizelni pedig főleg fékbetétet és gumit kell, mert nincs olaj, variátor és kipufogó.
Kinek ajánlott?
- Városi ingázónak, aki stabilabb megoldást keres a robogónál.
- Szenior felhasználónak, akinek fontos a biztonságos fel- és leszállás.
- Futárcégnek vagy boltnak, ahol a csomagtér nem luxus, hanem napi igény.
- Családnak, akik két gyereket és a bevásárlást is elvinnék egyetlen menetben.



A ZT-29A Express elektromos robogó egy dupla 800W-os kefe nélküli agymotorral felszerelt, nagy teljesítményű modell, amely kiváló választás futárok és intenzív városi használatra. A 60V 26Ah Panasonic lítium-ion akkumulátor akár 70 km-es hatótávot biztosít, így hosszabb utakra is ideális.
A hidraulikus tárcsafékek garantálják a maximális biztonságot, míg az önkiegyensúlyozó mechanika stabilitást biztosít a nehezebb rakomány esetén is. Az LCD kijelző, rácsatolható hátsó tároló (pizzás doboz méret) és beépített riasztó tovább növeli a robogó praktikumát.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.


A ZT-15K Trilux 6.0 egy 900W-os kefe nélküli agymotorral felszerelt háromkerekű elektromos jármű, amely ideális idősebb felhasználók vagy biztonságosabb, stabilabb közlekedést keresők számára. A beépített differenciálmű kiegyensúlyozott és zökkenőmentes vezetési élményt nyújt.
A 48V 20Ah grafén-ólomsavas akkumulátorral akár 60 km-es hatótáv érhető el, míg a 25 km/h maximális sebesség teljes biztonságot garantál a városi közlekedés során. A dobfékes fékrendszer és a 10"-os kerekek extra stabilitást biztosítanak.
A modern extrák, mint a USB csatlakozó, SINE WAVE műszerfal és vezérlő, ülés alatti zárható rekesz és mellékelt kosár, még kényelmesebbé és praktikusabbá teszik a használatot.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.
A ZT-99 iTank egy fejlett 1490W-os BOSCH kefe nélküli agymotorral szerelt elektromos robogó, amely modern technológiájával és kiemelkedő stabilitásával tökéletes választás városi közlekedéshez. A 60V 26Ah lítium-ion akkumulátor akár 45 km-es hatótávot biztosít, miközben az intelligens töltésszabályozó rendszer optimalizálja az energiafelhasználást.
A tripla hidraulikus tárcsafék és a ROLL-LOCK rendszer kiváló biztonságot nyújtanak, míg a D-Master 2.0 rendszer és a DDWT-S technológia simább és stabilabb vezetési élményt garantál. A 12"-os kerekek, az első 80/100 és a hátsó 120/170-es gumik extra tapadást és kényelmet biztosítanak. Az LCD kijelző, USB csatlakozó és riasztó tovább növelik a robogó kényelmét és funkcionalitását.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.



A ZT-15E Trilux 5.0 egy 500W-os kefe nélküli agymotorral és differenciálművel ellátott háromkerekű elektromos jármű, amely kiemelkedő stabilitást és kényelmet biztosít a mindennapi közlekedés során. A 48V 20Ah grafén-ólomsavas akkumulátor akár 60 km-es hatótávot kínál, míg a 25 km/h maximális sebesség biztonságos és nyugodt utazást garantál.
A dobfékes fékrendszer és a mágneses motorfék extra biztonságot nyújt, különösen lejtős terepen. A 10"-os kerekek és a masszív szerkezet biztosítják a stabil és kényelmes közlekedést városi és rövidebb távú utakra egyaránt.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.


A ZT-15C Trilux 3.0 egy 1000W-os kefe nélküli agymotorral és differenciálművel ellátott háromkerekű elektromos jármű, amely tökéletes stabilitást és biztonságot nyújt a felhasználóknak. Az 60V 20Ah grafén-ólomsavas akkumulátor akár 60 km-es hatótávot biztosít, így ideális városi közlekedéshez és kisebb távolságok megtételéhez.
A 10"-os kerekek és a dobfékes fékrendszer megbízható és biztonságos utazást garantálnak. A SINE WAVE műszerfal és vezérlő, az USB csatlakozó, az ülés alatti zárható rekesz és a mellékelt kosár extra kényelmet és funkcionalitást nyújt a mindennapi használat során.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.



A ZT-15F Trilux 7.0 egy 500W-os kefe nélküli agymotorral és differenciálművel ellátott háromkerekű elektromos jármű, amely megbízható és biztonságos közlekedési megoldást nyújt. A 48V 20Ah grafén-ólomsavas akkumulátor akár 50 km-es hatótávot kínál, míg a 25 km/h végsebesség ideális tempót biztosít a városi és rövidebb távú utakhoz.
A 10"-os kerekek, valamint az első és hátsó dobfékes fékrendszer gondoskodnak a stabilitásról és a biztonságos megállásról. A jármű praktikus extrákkal is rendelkezik, mint a mellékelt kosár a csomagok szállítására és az ülés alatti zárható rekesz, amely extra tárolóhelyet biztosít.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.



A ZT-93A Country egy 3000W-os PMSM motorral felszerelt háromkerekű elektromos teherszállító jármű, amely tökéletes megoldás áruszállításhoz és ipari felhasználásra. A 72V 45Ah ólomsavas akkumulátor akár 50 km-es hatótávot biztosít, miközben a 300 kg-os teherbírás lehetővé teszi nagyobb rakományok szállítását is.
A hidraulikus tárcsafékek kiváló fékteljesítményt garantálnak, míg az acél váz masszív, strapabíró szerkezetet biztosít. A 135 x 115 cm-es cargo tér bőséges rakodóhelyet kínál, a modern extrák – tolatókamera, riasztó, fűtés, USB csatlakozó és MP5 hangszóró – pedig még kényelmesebbé teszik a használatot.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.



A ZT-93B Country egy 3000W-os PMSM motorral felszerelt háromkerekű elektromos teherszállító, amely a megnövelt dupla 72V 45Ah akkumulátorral akár 65 km-es hatótávot biztosít, így még hosszabb munkavégzést tesz lehetővé. A 300 kg-os teherbírás és a 135 x 115 cm-es rakodótér révén ideális áruszállításra, logisztikai és ipari felhasználásra.
A hidraulikus tárcsafékek biztonságos és megbízható fékezést garantálnak, míg az acél váz robusztus szerkezetet biztosít a mindennapi munkavégzéshez. Az extrák, mint a tolatókamera, riasztó, fűtés, USB csatlakozó és MP5 hangszóró, még kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik a jármű használatát.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.
A ZT-98 iTango HO egy 1190W-os BOSCH kefe nélküli agymotorral felszerelt elektromos robogó, amely dinamikus 45 km/h végsebességet és akár 50 km-es hatótávot biztosít. A 48V 26Ah lítium-ion akkumulátor hosszú üzemidőt garantál, míg az intelligens töltésszabályozó rendszer optimalizálja az energiafelhasználást.
A tripla hidraulikus tárcsafék, a ROLL-LOCK rendszer és a D-Master 2.0 stabilitási technológia kiemelkedő biztonságot nyújt, különösen városi közlekedésben. Az USB csatlakozó, LCD kijelző és beépített riasztó extra kényelmet biztosítanak, míg a DDWT-S technológia simább és stabilabb vezetési élményt garantál.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.



A ZT-16 Leku 1.0 egy háromkerekű elektromos jármű, amelyet a 1300W-os kefe nélküli agymotor és a differenciálmű tesz kiemelkedően biztonságossá és könnyen kezelhetővé. A 60V 20Ah grafén-ólomsavas akkumulátor akár 55 km-es hatótávot biztosít, így ideális választás mindennapi városi közlekedéshez.
A 8"-os kerekek, valamint az első és hátsó dobfékes fékrendszer megbízható fékezést garantálnak. A jármű extra kényelmi funkciókkal rendelkezik, mint a LED világítás, multifunkcionális ülés és mellékelt kosár, amelyek még praktikusabbá teszik a használatát.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.



A ZT-66A KR-8803 egy modern és praktikus összecsukható elektromos kerekesszék, amelyet a 250W-os motor biztosította megbízható teljesítmény és a 24V 6Ah lítium-ion akkumulátor hosszú üzemideje tesz ideális választássá mindennapi használatra.
A 6 km/h végsebesség és a 120 kg-os teherbírás biztosítja a stabil és kényelmes közlekedést, míg a 8"-os első és 12"-os hátsó kerekek sima haladást garantálnak különböző felületeken. Az összecsukható kialakítás könnyű szállítást és tárolást tesz lehetővé, így tökéletes választás mind beltéri, mind kültéri használatra.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.
A ZT-90 Miku Retrolax egy egyedi dizájnnal rendelkező elektromos kerékpár, amely ötvözi a retró stílust a modern technológiával. A 250W-os SUNRA hátsó motor csendes és hatékony teljesítményt nyújt, míg a 48V 20Ah lítium-ion akkumulátor akár 55 km-es hatótávot biztosít.
A hidraulikus tárcsafékek garantálják a biztonságos megállást, a SHIMANO váltó pedig kényelmes sebességváltást biztosít. Az első 24"-os és hátsó 20"-os kerekek, valamint a 4"-os széles gumik kiváló tapadást és stabilitást nyújtanak minden terepen.
A hatótávot 25 km/h sebességen, egyenletes és sík talajon, 75 kg súlyú vezetővel és 25 °C hőmérsékletű időben mérték.
Részletes útmutató az e-trikekok világához
1. Mit nevezünk e-trikének?
Az elektromos tricikli közismertebb nevén e-trike olyan háromkerekű jármű, amelyet beépített villanymotor hajt. A legtöbb esetben hátul találunk két kereket és egy nagyméretű rakteret, elöl pedig egy kormányozható kerék és dobfék vagy tárcsafék ül. A vezérlőelektronika (FOC) lágyan adagol, így a gép nem ránt induláskor, és meredek garázsbehajtón sem gurul vissza. A konstrukció lényege a biztonság: kanyarban a súlypont alacsony, az első kerék nagyobb, így a kátyúkat is jobban vasalja, mint egy roller-méretű kerék. A 2025-ben forgalmazott magyar modellek zöme 60 V-os rendszert és 20–30 Ah-s akkut használ, ami 1,2-1,8 kWh kapacitást jelent; kivétel a könnyebb, pedelec jellegű, első kerék-meghajtású verzió, ahol 36 V-os rendszer és 10–15 Ah-s pakk a jellemző.
2. Konstrukciós előnyök három keréken
A két hátsó kerék miatt az e-trike fel- és leszálláskor nem igényel lábletételt. Az ülés magasabban van, így jobb a kilátás a forgalomban, mégis masszívan tapad a talajhoz. A rögzítőfék egy mozdulattal fixálja a gépet, akadályozva az elgurulást lejtőn. A tengelyben rejtett diffi kiegyenlíti a bal és jobb kerék fordulatszám-különbségét, ezért a kanyar szűken is bevehető. A rásegítő motor azonnal hozza a 120–160 Nm nyomatékot, ami meredek utcáknál is jól jön; a hegymeneti automata móddal a vezérlő plusz áramot ad, amikor az érzékelt lejtés 6 % fölé nő.
3. Felhasználási területek
Városi ingázás: A 25 km/h-ra korlátozott L1e-B kategóriás trike-okkal előzési kényszer nélkül lehet csorogni a bringasávban, de a mopedsávban is legálisan közlekedhetsz. Az ülés alatti USB-port tölti a telefont, a kihajtható kosár pedig elnyeli a hátizsákot.
Cargo és futár: A dobozos Ecargo XXL 340 literes hátsó ládát ad, a pedálos meghajtás plusz elektromos rásegítés pedig engedi, hogy a jármű a támogatási programban is részt vegyen, mert teljesíti az EN 15194 szabványt.
Szenior és akadálymentes közlekedés: A Polymobil E-MOB sorozat alacsony átlépési magasságot, kartámlás ülést és tolatóhangjelzést kínál, így még egy csípőműtét után is biztonsággal használható.
Családi kiruccanás: A nagy-kerekű, pedelec jellegű Leader Fox Lovelo 24″-os gumikkal, soros Shimano váltóval és rugós nyeregszárral jön ki, ezért 60 km-es Duna-parti piknik sem jelent kihívást.
4. Műszaki alapok
A motor főként agymotor, ritkábban láncos középmotor. A robusztus 1,5 kW-os agymotor nem kér láncot és fogaskereket, ezért csöndes, minimális karbantartást igényel. A vezérlő FOC or PWM modulációval működik, a BMS pedig túlmelegedés, túláram és cellakiegyenlítés felügyeletét látja el. A 60 V-os rendszer előnye, hogy az áram alacsonyabb, így lassabban melegszik a kábelköteg, hosszabb az élettartam. A fék rendszer dobfék vagy hidraulikus tárcsa; előírás, hogy legalább az egyik tengelyen legyen motorfék visszatöltéssel. A váz általában acél, a cargo modelleknél doboz-cső merevítéssel.
5. Jogszabályok 2025-ben
Az L1e-B segédmotoros kerékpárok 45 km/h-ig korlátozottak, 300 kg össztömeg alatt és 4 kW névleges teljesítményig. Itt elegendő AM vagy B jogosítvány, rendszám nem kell, de kötelező biztosítás igen. Ha a jármű pedállal is hajtható és a villanymotor csak tekerés közben segít, pedelecként az EN 15194 szerint akár támogatást is kaphat, a motor teljesítmény azonban 250 W-ban maximalizált; ezek a modellek kerékpárnak minősülnek, nem kell rájuk biztosítás. Az L2e kategóriába eső, kétüléses, 1,5–4 kW teljesítményű e-trikék viszont már rendszámosak, sisak és biztosítás kötelező, cserébe autók között 50 km/h-ra képesek.
6. Üzemeltetési költségek
Üzemeltetési matek
- Átlagos fogyasztás 28–40 Wh/km
- Otthoni A1 áramdíjjal 1 kWh 36 Ft → 100 km 100–145 Ft
- Évi karbantartás (fék-, gumi-, csapágyellenőrzés) 25 000 Ft körül
- Zöld rendszámmal a parkolás a legtöbb nagyvárosban díjtalan
7. Akkumulátor technológia és töltési tippek
A magyar piacon két cellakémiát találsz: NMC és LFP. Az NMC energiasűrűbb, így könnyebb pakkot ad, de nagyáramú gyorsításnál jobban melegszik. Az LFP robusztusabb, 5 000 ciklus feletti élettartammal, és tolerálja a teljes töltést-merítést. A 60 V-20 Ah pakkot 5 A-es töltővel négy óra alatt telire kapod. Ha hosszabb életet szeretnél, hagyd a cellát 20 % és 80 % között, tartsd 10 °C és 30 °C között, havonta egyszer pedig töltsd fel teljesen, hogy a BMS újrakalibrálhasson.
Gyors tippek
- Ne tölts 5 °C alatt, inkább gurulj be melegebb helyre.
- Rekuperáció hegynek le: spórol a fékbetéten is.
- Cserélhető pakkot mindig keményfalú táskában szállíts.
8. Hogyan válassz e-trikét?
Hatótáv: ha ingázol, számíts 50 km-re, cargo futárként minimum 80 km-t érdemes célozni, két akkupakkal 120 km is reális.
Terhelhetőség: családi modelleknél 160 kg, cargo dobozosnál akár 250 kg terhet ír a gyár. Ellenőrizd a rugóstagokat és a felni terhelési indexét.
Ülésmagasság: szenior felhasználónál a 45–55 cm-es mély belépő a komfort, sportos pedelecnél 65 cm a hatékony hajtáshoz.
Fék: városi, 25 km/h-s gépnél elég a dobfék + motorfék, de 45 km/h-nál már kell a hidraulikus tárcsa.
9. Karbantartás és élettartam
Egy e-trike használat közben rezgésnek és rázkódásnak van kitéve, de a hárompontos alátámasztás miatt a csapágyak lassabban kopnak, mint egy kétkerekűn. Félévente ellenőrizd a kerékagy csapágy-holtjátékot, a küllők feszességét és a doboz tartócsavarjait. A láncos típusnál 1 000 km-enként tisztíts-zsírozz láncot, az agymotorosnál csak a fékbetét kopását figyeld. A lítium pakk cellafeszültség-kiegyenlítése évente egy teljes töltés-merítés ciklust igényel. Ha betartod a tanácsokat, az akku 5–7 évig bírja, a motor 30 000 km felett is csendben forog.
10. Jövőbeli trendek
2026-ban várhatóan megjelenik a nátrium-ion cellás trike, amely 15 perc alatt 80 %-ra tölthető, és a Li-ionhoz képest 20 %-kal olcsóbb lehet. A nagyvárosokban terjednek a csereakkus rendszerű közösségi cargo triciklik, ahol a futár egy perc alatt friss pakkot pattint be. A 4G/5G-modemes telemetria már most is elérhető a prémium szegmensben: a jármű diagnosztikát küld a szervizportálra, a tulaj élőben látja a töltöttséget és a lokációt. A szenzoros parkolóasszisztens és a tolatókamera hamarosan alap lesz a kétüléses L2e változatokon.
Összegzés
Az e-trike olyan híd a kerékpár és a kisautó között, amely stabil, környezetbarát és gazdaságos közlekedést kínál. Legyen szó bevásárlásról, napi futárfuvarról vagy sétatempós városnézésről, a három kerék kényelme és a villanyhajtás csendje minden tekintetben új szintre emeli a rövid- és középtávú mobilitást.
Gyakran ismételt kérdések
- Kell-e jogosítvány az e-trike vezetéséhez?
A 25 km/h végsebességű L1e-B modellhez AM vagy B kategória elég, pedelec változatnál nem kell jogosítvány. A rendszámos, nagyobb teljesítményű L2e-khez A1 vagy B is szükséges. - Mekkora hatótávra számíthatok?
Átlagos terheléssel 40–80 km, dupla akkucsere esetén akár 120 km. Hideg időben 10–15 %-kal rövidebb lehet. - Tényleg nem borul fel kanyarban?
Normál tempónál stabil marad, de éles kanyarban a súlypont eltolódása miatt lassíts, különösen, ha magas rakománnyal mész. - Levehető az akkumulátor?
A legtöbb városi és cargo modellnél igen. A pakk kulccsal zárható, 8-12 kg tömegű, így liftben is könnyen szállítható. - Mennyibe kerül száz kilométer villanyban?
Fogyasztástól függően 100–145 Ft, ami tizede egy benzines robogó költségének. - Milyen karbantartásra számítsak?
Évente fék- és gumiellenőrzés, láncos hajtásnál láncápolás. Nincs olaj- és szíjcsere. - Bírja-e a budapesti dombokat?
A 1,5 kW-os motor 10–12 % emelkedőt is megmászik, ráadásul motorfék visszatölt, így lefelé nem melegszik a fék. - Hol parkolhatok vele?
L1e-B segédmotorként ingyen állhatsz a kijelölt motorkiállásokon, zöld rendszámos L2e-nél sok városban díjmentes a várakozás. - Hogyan tároljam télen?
Fedett, 10–20 °C-os helyen, 50 % töltöttségen. Havonta egyszer ellenőrizd a feszültséget, és kerüld a hosszan tartó nulla fok alatti állást.